Нашите услуги : ИЗПУСКАТЕЛНА СИСТЕМА

Намерете най-близкия до Вас сервиз

Назад

ИЗПУСКАТЕЛНА СИСТЕМА ИЗПУСКАТЕЛНА СИСТЕМА

Често срещани проблеми с изпускателната система

Изпускателната система е много важен компонент на Вашия автомобил, който запазва производителността, нивото на шума и допринася за опазването на околната среда. Тази система е подложена на много силно топлинно и механично натоварване през експлоатационния си живот и крие рискове от повреда.

Високите температури и киселинността на отработени газове атакуват вътрешната стена на изпускателната система, а външна корозия и ръжда могат да бъдат причинени от дъжд и замърсявания под автомобила. За по-старите изпускателни системи е обичайно също да се разхлабят от крепежните си елементи. Това може да стане с течение на времето поради вибрациите, причинени от шофирането.

Всяка повреда на изпускателната система би могла да причини увеличаване на емисиите и съответно автомобилът Ви да не може да премине годишния технически преглед. Ето защо е важно да бъде проверявана редовно от квалифициран механик.

 

Съвети Eurorepar Car Service

  • Когато миете автомобила си със струя под налягане, избягвайте да пръскате вода директно в ауспуха.

  • Вашата изпускателна система има ограничен живот и естествено нейните характеристики ще се влошат с течение на времето.

  • Ако усетите мирис на отработени газове в купето, някой от компонентите на изпускателната система на автомобила може да се е разхлабил, предизвиквайки изтичане. Отработените газове са токсични, затова е важно да проверите това спешно при квалифициран специалист.

  • Ако изпускателната система, по-специално катализаторът и филтърът за твърди частици, е в лошо състояние, разходът на гориво и емисии на Вашия автомобил могат да се повишат драстично.

Вашите въпроси

Може да има проблем с катализатора или ламбда сондата. Ламбда сондата е разположена в изпускателната система и позволява на двигателя да контролира съотношението на въздуха и горивото. Ако сондата е повредена, не се подава сигнал към двигателя. При това положение автомобилът превключва на режим на ограничено налягане и обикновено не може да вдигне повече от 65 км в час.

Ако обаче е повреден катализаторът, вредните газове не се преобразуват правилно. Отново към двигателя се изпраща сигнал и той превключва на режим на ограничено налягане.

И в двата случая се обърнете към сервизен център Eurorepar, където ще се диагностицира проблемът и ще Ви бъде предложено решение за отстраняването му.

icon-gear